Asiakastarinat
Era Content – Räätälöity raportti helpottaa asiakkuuksien johtamista
Viestintäalan kasvuyritys Era Contentilla palvellaan samanaikaisesti kymmeniä erityyppisiä asiakkaita. Se vaatii paitsi hyvää asiakkuuksien johtoa, myös toimivia työkaluja talouden analysointiin ja johtamiseen. Administerin räätälöity raportti tarjosi Eralle kustannustehokkaan ratkaisun, jonka hyödyt kasvavat kuukausi kuukaudelta.
Era Content on Helsingissä ja Etelä-Pohjanmaalla toimiva sisältö-, viestintä- ja markkinointitoimisto. Yritys sai Taloustutkimuksen syksyllä 2023 tekemässä imagotutkimuksessa viestintäalan parhaan NPS-nettosuositteluindeksin. Vuosien ajan asiakkuuksien kannattavuutta laskettiin käsin.
”Teemme asiantuntijatyötä, ja meidän on tärkeää ymmärtää, mihin työtunteja kuluu ja miten eri asiakkuudet voivat lukujen valossa. Aikaisemmin veimme itse Exceliin tietoja eFinasta ja työajanseurantajärjestelmästämme. Laskeminen oli hidasta ja työlästä”, Era Contentin toimitusjohtaja Eero Anhava kertoo.
Nykyään samat tiedot löytyvät reaaliaikaisesta, Eran tarpeisiin räätälöidystä taloushallinnon raportista eFinasta. ”Räätälöity raportti säästää meiltä aikaa ja vaivaa. Reaaliaikaisen tiedon avulla meidän on helppo seurata asiakkuuksiemme kehittymistä jatkuvasti, ja talouden johtaminen helpottuu. Raportin avulla parannamme yrityksemme kannattavuutta.”
Kannattava satsaus taloushallintoon
25 asiantuntijaa työllistävä Era Content on ollut Administerin sähköisen taloushallinnon tyytyväinen asiakas vuodesta 2017 lähtien. Räätälöityä raporttia alettiin kehittää sen jälkeen, kun Anhava oli Administerin asiakastyytyväisyyskyselyssä kertonut eFinan kehitysideoistaan.
”Keskustelimme näkemyksistäni tarkemmin etätapaamisessa. Kuulin silloin ensi kertaa räätälöidyistä raporteista, ja Administer tarjosi mahdollisuutta osallistua niiden kehittämiseen. Pidimme tarpeisiimme räätälöityä raporttia hyödyllisenä ja hintaa kohtuullisena, joten päätimme tarttua tilaisuuteen. Saimme itse määritellä, mitä haluamme raportissa näkyvän ja miten.”
Räätälöity raportti yhdistää yrityksen talousdatan muiden käytettävissä olevien järjestelmien dataan. Asiakaskohtaiset raportit täydentävät taloushallinnon yleisraportointia ja tuottavat liiketoiminnan kannalta tärkeää tietoa johtamisen avuksi.
”Hyöty kasvaa kuukausi kuukaudelta”
Eero Anhava kiittelee prosessin helppoutta. Raportoinnin kehitystyö kesti kaiken kaikkiaan pari kuukautta, sillä Eralla kehitettiin samalla joitakin prosesseja. Itse järjestelmämuutoksille työmääräarvio oli muutamia päiviä, joten kyseessä ei ollut suuri ICT-projekti. Administer selvitti, miten tiedot saatiin siirrettyä työajanseurantajärjestelmän rajapinnasta eFinaan. Raportoinnin vaatimukset käytiin Eran johtoryhmässä läpi ennen projektin käynnistämistä.
”Raportoinnin kehittämisessä on hyvä ottaa huomioon, että yrityksen omissa prosesseissa voi olla korjattavaa senkin jälkeen, kun data on saatu liikkumaan. Meidän piti esimerkiksi yhdenmukaistaa joidenkin asiakasprojektiemme kirjoitusasu. Teimme myös pieniä muutoksia tietojen luokitteluun ja myyntilaskujen kirjaamiseen, jotta raportointi on mahdollisimman laadukasta.”
Anhava muistuttaa, että pelkkä raportti ei ratkaise mitään, vaan tietoa pitää myös osata hyödyntää. ”Räätälöidyn raportin tuottama hyöty kasvaa kuukausi kuukaudelta, kun saamme lisää vertailtavaa dataa.”
Tarvitsetko apua raportoinnin kanssa?
Raportointi on tärkeä osa liiketoiminnan johtamista ja jokaisen yrityksen tarpeet ovat yksilöllisiä. Ota yhteyttä niin varmistetaan, että käytössäsi on oikeat raportit oikeaan tarpeeseen.
Lue lisää raportointiratkaisuistamme >>
Lue lisää asiakaskohtaisesti räätälöitävistä raporteista >>
Tutustu myös näihin asiakastarinoihimme
Mentalisti Pete Poskiparta ei enää vihaa yrityksen paperiasioita >>
Vehryt Nouka – Administer uuden yrittäjän tukena jo ennen ovien aukaisua >>