Uutinen
Yrityksen pienhankintojen tehokas käsittely
eFina sisältää tehokkaan tavan hoitaa yrityksen pienhankinnat hyödyntämällä luottokorttia sekä eFina Mobiiliskanneria. Alla on annettu tarkemmat ohjeet miten käsittely tulee järjestää, jotta toiminnosta saadaan täysi hyöty.
- Debit-korteista luovutaan ja ne korvataan luottokorteilla. Debit-kortti (pankkikortti) aiheuttaa yrityksen taloushallintoon runsaasti yksittäin hoidettavia tapahtumia, mikä kasvattaa pankkikuluja sekä taloushallinnon kustannuksia.
- Luottokortit niitä tarvitseville. Jokaiselle pienhankintoja tekevälle henkilölle haetaan luottokortti. Jokainen luottokortti veloitetaan omalla laskulla kerran kuukaudessa. Mikäli käyttäjällä on vain hyvin vähän ja harvoin tapahtuvia hankintoja, maksaa käyttäjä hankinnat itse ja veloittaa kulut yritykseltä kululaskutoimintoa käyttämällä.
- eFina Mobiiliskanneri käyttöön. Jokaisen luottokorttia käyttävän henkilön älypuhelimeen asennetaan maksuton eFina Mobiili. Käyttäjä kuvaa kuitin heti sen saatuaan (kassalla ym.), minkä jälkeen paperikuitti voidaan hävittää.
- Kuittien liittäminen luottokorttilaskulle. Luottokortin käyttäjälle annetaan eFinassa ostolaskun asiatarkastusoikeus (minimissään katseluoikeus omiin ostolaskuihin). Käyttäjä asiatarkastaa omat luottokorttilaskut ja asiatarkastuksen yhteydessä liittää omat skannatut kuittinsa luottokorttilaskulle. Samalla kirjoitetaan tarvittavat selvitykset ym. lisätiedot tapahtumille. Yrityksen käytännön mukaan luottokorttilasku voidaan vielä erikseen hyväksyttä esimiehellä.
- Administer auttaa järjestelyissä. Administer auttaa mielellään asian järjestämisessä mm. luottokorttien tilaamisessa, käyttökoulutuksessa ym. Kysy lisää omalta yhteyshenkilöltäsi tai Administer Helpdeskistä.
Oikein järjestetyllä toimintatavalla säästät aikaa kuittien käsittelyssä, säästät rahaa pankkikuluissa, säästät taloushallinnon kustannuksissa sekä helpotat kulujen seurantaa.
Helpdesk:
Puh. 020 703 2010
helpdesk@administer.fi